تشریفات عروسی و خدمات مجالس

برگزاری مراسم عروسی

تشریفات عروسی و خدمات مجالس

برگزاری مراسم عروسی

نورپردازی داخلی عروسی

یکی دیگر از موارد مهم برگزاری عروسی (شامل ارائه خدمات عروسی) نوع نورپردازی بکار رفته است. 

نورهای داخلی در سالن پذیرایی نیز در ردیف جلوه های ویژه محسوب می شوند. نورپردازی داخلی در جشن عروسی اهمیت زیادی در زیبایی و رمانتیک کردن فضا و وسایل تزئینی دارد که با توجه به چیدمان میز و صندلی عروسی، رنگ سایر وسایل، دیزاین فضای عروسی و حتی نوع گل آرایی انجام می شود. برای مثال زمانی که رنگ گل های چیده شده در سالن بنفش باشند، استفاده از رنگ یاسی زیبایی بیشتری را به سالن می بخشد.

امروزه در بسیاری از مراسم عروسی ایرانی که در تالار یا فضای بسته انجام می شود، از لوازم نورپردازی مجالس مانند تجهیزات رقص نور استفاده می شود.



نورپردازی منزل

در صورت برگزاری مراسم عروسی در منزل و نیاز به نورپردازی داخلی سقف منزل می توان از نورپردازی سقف با کناف استفاده کرد. امروزه در کشورهای پیشرفته از نورپردازی فیبر نوری هم استفاده می کنند. اما در مورد اینکه کدام بخش های خانه می شود نورپردازی کرد باید گفت که تقریبا در صورت بزرگ و جادار بودن فضای منزل برای جشن، محدودیت چندانی وجود ندارد و لذا می توان نورپردازی سقف آشپزخانه و یا نورپردازی پذیرایی را هم به راحتی انجام داد. البته تمام اینها مستلزم پرداخت هزینه های مختلفی است و برای مثال نورپردازی سقف کاذب و یا نورپردازی سقف منزل باید از قبل با هماهنگی و استفاده از افراد با تجربه و همچنین صرف هزینه برای طراحی، نصب و پیاده سازی دقیق آنها برای این کار ضروری است.

www.melalceremony.com

نورپردازی عروسی

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در خدمات عروسی مسئله نورپردازی است. 


نورپردازی به معنای تاباندن نور بر روی وسایل و اشیا بدون مشخص بودن منبع نور است. نورپردازی عروسی می تواند کمک بزرگی به زیباتر شدن برگزاری عروسی و بهتر جلوه دادن دیزاین عروسی و یا سایر بخش های خدمات مجالس عروسی شود. در نورپردازی بخش‌های روشن‌تر و تیره‌ تر ترکیب‌بندی زیبایی را در نماهای مختلف ایجاد می کند. این امر موجب برجسته شدن برخی نقاط از قبیل خطوط یک صورت، ظرافت تار عنکبوت، بافت زبر چوب، درخشندگی یک قطعه جواهر می شود. همچنین باعث پنهان شدن سایه جزئیات شده و در نتیجه وسایل تزئینی زیباتر به نظر می رسند.

در هر مکانی که برگزاری مراسم عروسی صورت گیرد، چه باغ عروسی باشد و چه تالار عروسی ، این مسئله یک فاکتور بسیار مهم است.



جایگاه عروس و داماد

تزیین جایگاه عروس و داماد از بخش های مهم برگزاری مراسم عروسی و در واقع برای دیزاین تالار و یا باغ عروسی است و نقش مهمی را در نشان دادن هر چه بهتر آنها در خدمات عروسی ایفا می کند. جایگاه عروس و داماد همیشه بالاتر از میز و صندلی های مهمانان است بنابراین در جلو دید قرار می گیرد که باید به نحو احسن برای زیبایی و طراحی آن تلاش نمود. گرفتن عکس های یادگاری عروس و داماد با اقوام در همین جایگاه انجام می شود به همین دلیل زیبا بودن و طراحی آن می تواند تصاویر زیباتری را برای عروس و داماد ثبت کند.




بنا به سلیقه می توان از روش های مختلفی جهت زیباتر کردن جایگاه زوجین استفاده کرد مثلا ممکن است که تزیین جایگاه عروس و داماد با بادکنک صورت بگیرد و یا از تزیین ساده جایگاه عروس و داماد هنگام برگزاری عروسی استفاده شود. هر کدام در موارد خاصی کاربرد دارند. در کل استفاده از تکنیک ها و امکانات مختلفی چون  گل آرایی، نورپردازی، مبلمان لوکس و ... از مواردی که در زیبایی جایگاه تاثیرگذار است.